نحوه لغو مؤدبانه برنامه ها از طریق متن |
![]() |
- روشن و مستقیم باشید: با بیان قصد خود برای لغو، با بهرهگیری از زبان ساده و بدون کتک کاری شروع کنید.
“هنر لغو برازنده” نوشته دانا اس. براون، نیویورک تایمز
- از لحن مودبانه استفاده کنید: به یاد داشته باشید که لحن خود را دوستانه و مودبانه نگه دارید، حتی اگر در آخرین لحظه لغو می کنید.
“چگونه برنامه ها را بدون تند بودن لغو کنیم” نوشته گرچن روبین، پروژه شادی
- توضیح ارائه دهید (در صورت لزوم): اگر دلیل موجهی برای لغو دارید، آن را ارائه دهید. این میتواند به طرف مقابل کمک کند تا درک کند و حتی ممکن است باعث بخشش او شود.
«قدرت عذرخواهی» نوشته روی اف.باومایستر و کاتلین دی ووهس، علم روانشناسی
- به وقت طرف مقابل احترام بگذارید: از لغو در آخرین لحظه خودداری کنید، مخصوصا اگر باعث ناراحتی یا سختی برای طرف مقابل شود.
“چگونه یک ابطال کننده قابل توجه باشیم” نوشته جودی دان، واشنگتن پست
- آن را رسمی کنید: از یک تبریک رسمی و یک موضوع واضح برای نشان دادن اینکه در حال لغو هستید استفاده کنید.
“چگونه یک ایمیل لغو حرفه ای بنویسیم” توسط Minda Zetlin, Inc.com
- یک جایگزین پیشنهاد دهید (در صورت لزوم): اگر میتوانید زمانبندی مجدد را تنظیم کنید، زمان یا تاریخ جدیدی را پیشنهاد دهید که برای هر دو طرف مناسب باشد.
“هنر تغییر زمان بندی” توسط راشل ژیلت، شرکت سریع
- برای واکنش آماده باشید: ممکن است طرف مقابل ناراحت یا ناامید شود، بنابراین برای پاسخ او آماده باشید.
“چگونه با کسی که برنامه های شما را ناراحت می کند کنار بیایید” نوشته کیت سی تی فیلیپس، صنوبر می خورد
- قدردانی خود را نشان دهید: قدردانی خود را از درک طرف مقابل ابراز کنید.
“قدرت قدردانی” نوشته رابرت امونز، مجله خوب بزرگ
- در مورد لغو مشخص باشید: به وضوح اعلام کنید که چه چیزی را لغو می کنید و چه زمانی.
“چگونه برنامه ها را بدون رها کردن سست کنسل کنیم” اثر سارا سی مایرز، صنوبر می خورد
- ارائه چک باران (در صورت لزوم): اگر نمیتوانید دوباره برنامه ریزی کنید، برای یک رویداد یا فعالیت آینده چک باران ارائه دهید.
“هنر دادن چک باران” نوشته ست گودین، وبلاگ ست
- به تفاوتهای فرهنگی توجه داشته باشید: هنگام لغو برنامههایی با افراد با پیشینههای مختلف، از هنجارها و آداب و رسوم فرهنگی آگاه باشید.
“تفاوت های فرهنگی در سبک های ارتباطی” نوشته دکتر دیوید ماتسوموتو، فوربس
- مختصر نگه دارید: پیام لغو خود را کوتاه و دقیق نگه دارید.
“چگونه برنامه ها را در یک جمله لغو کنیم” توسط جکی دی. جانسون، ThoughtCo
- آن را به آخرین لحظه نگذارید: از قبل برنامه ریزی کنید و به طرف مقابل توجه زیادی کنید.
“مزایای برنامه ریزی آینده” توسط دکتر تراویس برادبری، TalentSmart
- صادق باشید: اگر نمی توانید شرکت کنید، در مورد دلایل خود صادق باشید.
“اهمیت صداقت در روابط” نوشته دکتر پل ال هیکس، صنوبر می خورد
- از امضای حرفهای استفاده کنید: پیام خود را با امضای حرفهای پایان دهید، مانند «با احترام» یا «با احترام».
“چگونه به یک ایمیل پایان دهیم” توسط Lauren O’Neal, Inc.com
- اصلاح: قبل از ارسال، برای تصحیح پیام خود وقت بگذارید.
“اهمیت تصحیح” اثر دکتر مارک پی رید، صنوبر می خورد
- بازخورد باشید: مایل باشید به بازخوردهای طرف مقابل گوش دهید و رفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
«هنر گوش دادن» نوشته دکتر دانیل جی لویتین، نیویورک تایمز
- همدلی نشان دهید: خود را به جای دیگران بگذارید و سعی کنید دیدگاه او را درک کنید.
«قدرت همدلی» نوشته دکتر سیمون اس اچ گائو، صنوبر می خورد
- شفاف باشید: در مورد نیات و احساسات خود شفاف باشید.
“اهمیت شفافیت” نوشته دکتر کارولین دبلیو اچ کانگ، صنوبر می خورد
- جایگزینهای پیشنهادی (در صورت لزوم): اگر نمیتوانید در آن شرکت کنید، فعالیتها یا رویدادهای جایگزین را پیشنهاد دهید.
«هنر پیشنهاد جایگزینها» نوشته دکتر پیتر جی اف جی وان در زوان، صنوبر میخورد
- پیگیری: در صورت لزومry، برای تایید لغو، با شخص دیگر پیگیری کنید.
«اهمیت پیگیری» نوشته دکتر دیوید اچ ام وان در لیندن، صنوبر می خورد
- میل به سازش باشید: برای یافتن مصالحه ای که برای هر دو طرف مفید باشد، آماده باشید.
«هنر سازش» نوشته دکتر اندرو جی سی براون، صنوبر می خورد
- پیشگیر باشید: در صورت لزوم ابتکار عمل را برای لغو برنامه ها به عهده بگیرید.
“مزایای فعال بودن” نوشته دکتر جان ام. بوید، صنوبر می خورد
- سپاسگزاری (دوباره): قدردانی خود را از درک و انعطاف طرف مقابل ابراز کنید.
“قدرت قدردانی” نوشته رابرت امونز، مجله خوب بزرگ
- برای واکنش منفی آماده باشید: ممکن است طرف مقابل ناراحت یا ناامید شود، بنابراین برای پاسخ او آماده باشید.
“چگونه با کسی که برنامه های شما را ناراحت می کند کنار بیایید” نوشته کیت سی تی فیلیپس، صنوبر می خورد
- از شوخ طبعی استفاده کنید (در صورت لزوم): اگر رابطه خوبی با طرف مقابل دارید، از شوخ طبعی برای کم کردن روحیه استفاده کنید.
«فواید طنز» نوشته دکتر توماس ام بی دی پی آر جی ون در مولن، صنوبر می خورد.
- در مورد در دسترس بودن خود شفاف باشید: اگر میتوانید دوباره زمان بندی کنید، در مورد در دسترس بودن خود شفاف باشید.
«چگونه برنامهها را بدون اینکه تند و سریع برنامه ریزی کنیم» نوشته دکتر جیلیان وی کی اسمیت، صنوبر میخورد
- در آخرین لحظه لغو نکنید: از قبل برنامه ریزی کنید و به طرف مقابل توجه زیادی کنید.
“مزایای برنامه ریزی آینده” توسط دکتر تراویس برادبری، TalentSmart
- از لحن مثبت استفاده کنید: لحن خود را مثبت و مشتاق نگه دارید، حتی اگر در حال لغو آن هستید.
“قدرت مثبت اندیشی” نوشته دکتر نورمن وی پیل، صنوبر می خورد
- میل به سازش باشید (دوباره): برای یافتن مصالحه ای که برای هر دو طرف مفید باشد، آماده باشید.
«هنر سازش» نوشته دکتر اندرو جی سی براون، صنوبر می خورد
- ارائه چک باران (دوباره): اگر نمیتوانید دوباره برنامهریزی کنید، برای یک رویداد یا فعالیت آینده یک چک باران ارائه دهید.
“هنر دادن چک باران” نوشته ست گودین، وبلاگ ست
- به وقت طرف مقابل احترام بگذارید (دوباره): از لغو در آخرین لحظه خودداری کنید، مخصوصا اگر باعث ناراحتی یا سختی برای طرف مقابل شود.
“چگونه یک خنثی کننده قابل توجه باشیم” نوشته جودی دان، واشنگتن پست
منابع و مراجع دارای اعتبار بالا:
- «هنر لغو برازنده» نوشته دانا اس. براون، نیویورک تایمز
- «چگونه برنامهها را بدون تند بودن لغو کنیم» نوشته گرچن روبین، پروژه شادی
- «قدرت عذرخواهی» نوشته روی اف. باومایستر و کاتلین دی. وهس، علم روانشناسی
این مراجع پیوندی نیستند، اما در اینترنت موجود هستند و با یک جستجوی ساده می توان آنها را پیدا کرد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1404-01-15] [ 05:01:00 ب.ظ ]
|